Omkring Lägerelden
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Gerilla...

2 posters

Gå ner

Gerilla... Empty Gerilla...

Inlägg av TomStrand fre mar 28, 2014 11:00 pm

Låt oss gerilla-odla. Här. Där. På många platser...

TomStrand

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 14-03-27

Till överst på sidan Gå ner

Gerilla... Empty Sv: Gerilla...

Inlägg av Admin sön mar 30, 2014 12:39 pm

En fantastiskt bra idé, det finns alldeles för många tråkiga buskar och för lite nyttiga växter i miljön omkring oss. Fast är roligare med fler som deltar...
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 14-02-20

https://omkringlagerelden.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Gerilla... Empty Sv: Gerilla...

Inlägg av Admin mån mar 31, 2014 8:33 am

TomStrand skrev:Låt oss gerilla-odla. Här. Där. På många platser...

Bor för närvarande i Torsby i norra Värmland, ett litet samhälle där alla känner alla och nykomlingar ses på med misstänksamma blickar, och det skulle faktiskt - nästan - vara kul att se reaktionen om det började växa morötter och potatis bland tråkiga buskar i rabatterna.  Laughing  Å andra sidan känns det lite onödigt då vi (dottern och jag) försöker hitta bostad på annan ort för att flytta. Torsby är bra för skidåkare men visade sig vara ett misstag för oss tyvärr..  Rolling Eyes Men på "rätt" plats (dvs där vi känner att vi vill bo kvar) är det definitivt något jag känner mig positiv till.

Såg förresten ett program, på Viasat Nature, igår från Paris, där man börjat odla på diverse ställe, bl a gamla järnvägsspåret runt stan, öde tomter mm. Härligt vad människor kan åstadkomma när man går ihop.  Surprised 
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 14-02-20

https://omkringlagerelden.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Gerilla... Empty Sv: Gerilla...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet