Omkring Lägerelden
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Squatters, dumpster divers mm

2 posters

Gå ner

Squatters, dumpster divers mm Empty Squatters, dumpster divers mm

Inlägg av Admin tor feb 27, 2014 6:22 pm

I Sverige finns få squatters, och bara några få fler dumpster divers..jag undrar varför? Att ockupera hus eller mark för att få en bostad när det står så många tomma hus och bara förfaller känns inte riktigt som ett verkligt brott för mig. Det finns det som är värre. Och att plocka fullt ätbar mat ur affärernas containrar känns som det rätta. Vi slänger bort mat som skulle föda miljontals människor bara pga ett datum på förpackningen. Nej, fram för mer mindre slöseri inom både bostadsmarknaden och mathanteringen! Låt människor använde de resurser som faktiskt finns där att använda.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 14-02-20

https://omkringlagerelden.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Squatters, dumpster divers mm Empty Sv: Squatters, dumpster divers mm

Inlägg av TomStrand fre mar 28, 2014 10:57 pm

Här (i Södermanland, utanför Nyköping) finns goda förutsättningar för både squtting och dumpstring. Hus och containers finns... Nära där jag håller till... Vore trevligt med grannar... Jag visar gärna tomma hus, fulla containers... Välkomna!

TomStrand

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 14-03-27

Till överst på sidan Gå ner

Squatters, dumpster divers mm Empty Sv: Squatters, dumpster divers mm

Inlägg av Admin mån mar 31, 2014 7:50 am

Låter frestande...tyvärr får det läggas på is ett par månader. Vi är nyblivna hundägare till ett "omplaceringsobjekt", väldigt snäll men behöver komma till ro i familjen. Kanske längre fram mot sommaren. Det låter väldigt intressant, verkligen.
Har du bilder på några av husen som du kan lägga upp? Det skulle vara kul att se..
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 14-02-20

https://omkringlagerelden.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Squatters, dumpster divers mm Empty Sv: Squatters, dumpster divers mm

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet