Omkring Lägerelden
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Behövs "utbildning" i det "nya samhället"?

Gå ner

Behövs "utbildning" i det "nya samhället"? Empty Behövs "utbildning" i det "nya samhället"?

Inlägg av Admin lör apr 12, 2014 9:42 am

Det är en fråga med vissa olika grenar. Själv vill jag hellre säga att kunskap behövs i det samhälle jag ser framför mig. Kunskap i hur man bygger hus, kunskap om djur och djurhållning, kunskap om växter och odling, kunskap i gamla tekniker för t ex tillverkning av nyttoföremål, kunskap inom medicin, teknologi, matlagning o näringslära, kunskap qigong, reiki, yoga o andra metoder för hälsa...listan kan göras oändligt lång. Men även kunskap i att föra kunskapen vidare till fler som vill lära, både gamla och unga.

Idag är hemundervisning olaglig i Sverige, och man kan få sina barn omhändertagna av det etablerade samhället (för att skydda dem) om man framhärdar i att undervisa sina barn hemma. Detta strider mot barnkonventionen, men som med så mycket annat så struntar Sveriges regering (precis om så många andra västländer) i barnkonventionen och andra av FN antagna "regler" när det passar dem, även om de är påstridiga i att andra länder ska följa dessa regler. Då jag är individualist anser jag att det ska vara föräldrarnas beslut om en "vanlig" skola är rätt för just deras barn, eller om barnet lär sig bättre i hemmiljö. Det framhålls ständigt att det är nödvändigt för barns sociala kompetens att gå i skola. Detta är fullkomligt fel. Det bidrar i´knappast till social kompetens att fösas ihop med en alldeles för stor grupp andra barn i samma ålder, tvärtom.

Summan av det hela, utbildning behövs för att få och föra vidare kunskap.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 14-02-20

https://omkringlagerelden.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet