Omkring Lägerelden
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Qigong och Reiki för hälsa och välbefinnande

Gå ner

Qigong och Reiki för hälsa och välbefinnande Empty Qigong och Reiki för hälsa och välbefinnande

Inlägg av Admin tor feb 27, 2014 7:06 am

Både qigong och reiki är urgamla metoder för bevarande av hälsa och välbefinnande. Jag har tränat qigong i nästan 15 år och vet vid det här laget att jag mår mycket bättre när jag tränar dagligen än om jag hoppar över rörelserna under en tid. För mig är qigong både en energikick och lugnande på samma gång, och jag känner mig full av energi efter någon veckas träning.
Reiki är en healing-metod, lika urgammal som qigong, från Japan som kan användas både för självhealing och för att hjälpa andra. Jag har Reiki2 och kan skicka healing till andra för att hjälpa deras kroppar stärka sig själva. Hittills har jag dock bara använt denna kunskap på familj och bekanta.
Det bästa med både qigong och reiki är att de kan användas av alla, qigong-rörelserna kan t o m användas av rullstolsbundna eller sängliggande då man utför rörelserna efter egen förmåga och ändå får resultat.
Jag rekommenderar alla att iaf prova på innan ni bestämmer er för om det är någonting för er.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 14-02-20

https://omkringlagerelden.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet