Omkring Lägerelden
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Alternativa samhällen, en väg till hållbar framtid

Gå ner

Alternativa samhällen, en väg till hållbar framtid Empty Alternativa samhällen, en väg till hållbar framtid

Inlägg av Admin ons feb 26, 2014 4:09 pm

Alternativ till dagens samhälle? Varför då?

Det är ganska tydligt att det system vi har idag inte längre fungerar för individens bästa, alltför mycket har kommit att handla om individens lönsamhet, och inte så mycket om individens - och Moder Jords - välbefinnande. Om vår planet mår dåligt kommer människan, och allt annat levande, också att må dåligt - förr eller senare. Därför behövs alternativ till dagens system/samhälle. Vi behöver människor som vågar ta steget och bryta sig fria och börja bygga upp självständiga, självförsörjande samhällen där gammal visdom och kunskap om hur man arbetar i harmoni med naturen blandas med modern högteknologi. Min vision visar ett samhälle där man lever i harmoni med naturen, där alternativ energi försörjer samhället med el, där skolmedicin och alternativa metoder samsas för individens bästa, och där man inte använder mer resurser än vad man behöver. En utopi säger vissa lite överlägset nedlåtande, men kom ihåg att inga av mänsklighetens sk framsteg skulle ha blivit verklighet utan att någon trodde på sin dröm och vägrade acceptera andras åsikt att det var omöjligt. För mig är det möjligt, kanske inte, som mina indianska vänner säger, utan strid, mot omgivningens fördomar och mot samhället. Men det är möjligt eftersom det alltid är möjligt att göra någonting annorlunda när man tror på det.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 14-02-20

https://omkringlagerelden.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet